vrijdag 9 april 2010

Viaggo di Vino

Zoals de gegadigden natuurlijk al weten begeeft het leeuwendeel van de Trufolati zich op 23 april naar Macon. Waar een dag later les fetes du vin van start gaan. Al eerder sloten de Trufolati de welbekende gentlemen's agreement:

Ik, aanbidder van de tanninerijke Baroloschil, zal op 25 april deelnemen aan een Fete du vin in Macon-Villages. Nimmer zal ik mijn oogleden doen neerdalen, zolang de jonge wijnen worden ontsproten uit eikenhouten vaten. Meermaals zal ik mij storten op de lokale specialiteiten, zonder mijzelf daarbij van mijn taak te kwijten.


Deze is ondertekend door de reisgenoten. Nu bleek het onverhoopt dat een aspirant lid zich ondanks eerder bericht niet kon voegen bij de reis. U begrijpt, hij is inmiddels zelfs zijn aspirant-status kwijt. Het goede nieuws is dat wij meer plaats hebben om de lokale wijn mee terug te nemen, dus mocht er iemand interesse hebben in de specialiteiten van Chateau Lavernette: mail trufolati@gmail.com.

Gedurende het weekend zullen wij onze zitting nemen in de gîte. Dit zal dienen als uitvalsbasis.



Op 18 april wordt er weer gekookt, dit maal ter voorbereiding van de wijnreis. Franse Bistro Stijl... Het menu zal spoedig gepubliceerd worden!

Geen opmerkingen: