vrijdag 19 maart 2010

Zaterdag 27 Maart, Séance

Aangaande de naderende séance op zaterdag de 27e:

Van wat duidelijkheid is nog nooit iemand ziek geworden, vandaar een samenvatting voor de komende zitting:

Amuse - aspirant 00

Koud Voor - Zeb

Warm Voor - Sjoerd (is hij nou aspirant of niet?)

Vis Hoofd - Daniël

Vlees Hoofd - Guyon (ohja, samen met aspirant 00)

Dessert - Ido

Zoals allen kunnen zien heeft de aspirant de verantwoordelijkheid gekregen om een amuse te bereiden. Dit omdat hij zich kennelijk niet kon verenigen met het besluit dat hij in de schaduw van de afro zou staan.

Om te voorkomen dat deze séance voortijdig in een ongekend bachanaal uitloopt, waardoor de door ons oh zo zorgvuldig bereidde schotels niet meer tot hun recht zullen komen, is besloten dat er per gerecht één fles wijn wordt gedeeld. Deze fles wijn wordt uitgekozen door degene die de gang bereidt en zal naadloos aansluiten bij de smaken in de desbetreffende gang. Dit geldt ook voor de amuse.
Wat mij betreft duurt dit tot het hoofdgerecht. Jägermeister zal niet beproefd worden alvorens het nagerecht het tafelblad breikt heeft.

Gemaakte kosten voor de séance zullen zoals gebruikelijk gedragen worden door de aspirant.

Graag uwer reactie.

13 opmerkingen:

Daniel Horn zei

Graag wil ik hier aan toevoegen dat wij gezamenlijk een lokale markt zullen bezoeken om een eerste hand te leggen op de beste ingredienten.
Het voortijdig communiceren over elkanders benodigdheden raad ik ten zeerste aan. De apostelen worden nu eenmaal niet graag gespot met de hoorn des overvloeds...

het aspirantje zei

Wat fijn dat nu ook een berichtje mag achterlaten eerwaarde Trufolati. Ik verheug mij op de dag dat ook ik deel uit zal maken van de Raad der Wijzen. Mannen wiens adem naar de almachtige zwam des genots riekt

ido zei

oh enne, om alvast die authentieke trufolati clubvibe in z'n nekvel te pakken:
http://www.youtube.com/watch?v=agZiefo2_VI

White Lines and Gold Gazelles baby!

Zeb zei

Alsof het 1980 is! Blow the whistle baby. Wellicht dat ik zaterdagmiddag nog een verjaardag aan moet doen, dus ik weet niet of ik bij het ingrediënten rapen aanwezig ben. Hoewel ik niet zou willen missen hoe de D een achteloze zoutverkoper vraagt of het ook de sfeer opzuigt. Enfin, mijn lijst ingrediënten komt asap de goede kant op.

Daniel Horn zei

@ Zeb ga jij je mis-en-place bij die verjaardag draaien?

Daniel Horn zei

Kunnen jullie allen voor een boodschappenlijst zorgen, uiterlijk vrijdag dan kunnen we zaterdag efficiënt inkopen!

Was Will das Weib zei

Word to your mother.

Zeb zei

@D1

Ne pas de mis en place son. Verjaardag wordt overgeslagen ter meerdere glorie van Il Trufolati. Blijf het weekend in Amsterdamn. Heeft iemand nog een slaapplaats voor de vrijdag en zaterdag?
Boodskappenlijst komt hard.

ido zei

Ik heb geen boodschappenlijst. Trufolati-waardig als ik ben komen de boodschappen vanzelf mijn kantje op.
Enkel een flesje wijn zal ik moeten gaan sprokkelen.
@ Zeb: je kunt hier sowieso wel ergens crashen. Pluk wel ergens een matrasje vandaan.

ido zei

Your Italian writings are even worse than your looks son..

Guyon zei

En je hebt Gustav verkeerd gespeld.

Guyon zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Guyon zei

Je hebt gelijk cugino, scuse.

Eenheid is de reden dat Il Trufolati zich al die tijd staande weet te houden in de onaflatende storm van culinaire middelmaat en gastronomisch malheur.

Laten wij malkander dus geenszins op onwelvoeglijke wijze bejegenen opdat het broederschap welig kan tieren.

Hoezee!